Jan 15, 2015

Nisses ord

Jag skriver inte detta för att ändra någons åsikt eller för att någon bett mig. Jag gör vad jag vill.
Jag skriver för att jag har precis som alla andra rätt att ha en åsikt. Jag har nu legat sömnlös i 3 nätter
sedan Marcus blev klar för DIF, och jag mår mycket dåligt av den sömnbristen.

Vad jag upplever är att Marcus återkomst till Djurgården har rivit upp många gamla sår. Flera av dem sådana som inte riktigt har med honom att göra utan han "bara" varit den utlösande faktorn.
När nu dessa starka känslor styr vårt agerande, så är jag övertygad om att vi är på väg mot stora problem.

Jag behöver för min frid analysera några situationer. Jag väljer att göra det här för detta har inget med min roll i DIF att göra och allt jag skriver står jag för själv. Enbart jag själv!

När den/dom ansvariga tryckte in Marcus Nilson i ett hörn med krav så är han den sortens person som står upp och tar en fight.
Deras misstag var mycket sorgligt för Marcus, för jag vet att om det bara istället räckts ut en hand och en fråga om samarbete/hjälp så hade han gjort det och blivit kvar i DIF.
Förmodligen fortfarande, och han hade varit en hjälte för oss alla.
Kanske så stor att han skulle kunna nämnas med de stora som förevigats i taket.
Men nu blir han hånad av vissa för något som någon/några andra pressade honom till.
Deras personliga känslor och lilla misstag har haft en mycket stor påverkan i hur Marcus liv har förändrats.
En stor sak för i hans liv men bara ett litet fel för helheten som följts av MÅNGA fler bra beslut.

Djurgården hockey har sedan degraderingen till Allsvenskan gjort stora förändringar i organisationen,
kansliet och i folket runt event och laget.
Folk har varslats, fått nya arbetsuppgifter och framförallt har ansvar delats ut till anställda.
De personerna som skall ha ansvaret och ta dessa många gånger mycket svåra och obekväma beslut är proffs på att göra detta och ska så göra.
De har gång på gång under en lång tid visat att de förtjänar vårt fulla stöd.

Detta långsiktiga och svåra arbete från styrelse/kansliet har tillsammans med den viktigaste ingrediensen, fansens lika målmedvetna uppslutning och stöttning av ett lag som var och är i stort behov av det börjat rulla snöbollen.

Under flera års tid så drev alla krafter åt samma håll och grunden till återtåget till SHL byggdes sakta upp av spelare, ledare, anställda, volontärer och ALLA fantastiska fans. Så nu är vi här!
Visserligen behövdes det i slutändan tur och hjälp av AIK. Men inget hade hjälpt om vi inte alla slutit upp och dragit lasset tillsammans.

Nu ser jag dock att Djurgården börjar splittras.

Beslutsfattarna ska ta besluten utan att blanda in känslor, och fansen ska göra det de gör bäst.
Göra eventet runt hockeyn till något speciellt.
Men också STÖTTA VID MOTGÅNG, och hylla vid framgång!
Hyllningen är då inte till laget utan kollektivet DIF hockey med fans.
Nu tjafsar många och ägnar mycket kraft åt att smutskasta och protestera.

Nu är INTE tidpunkten för detta.
Visst, yttra era åsikter. Men.... Köp det de ansvariga har gjort och stötta vår förening!
Att alla strävar mot samma mål och att man som idivid bidrar med det man kan är det vi ska göra för att det ska bli något vi kan vara stolta över!

Om någon av er i detta skede tar och flyr Hovet i ilska eller protest, så är du en fegis som sviker din familj!
Oss alla som hoppas och vill bidra på något sätt.
Det bästa som finns är att komma till Hovet och vara en del av DIF.s familj!

JAG SVIKER ALDRIG MIN VÄN MARCUS!

JAG SVIKER ALDRIG MIN FAMILJ DJURGÅRDEN!

För vad är vi utan familj och vänner?

Ensamma & svaga

Nisse

P.s Jag tvivlar dock på att Mackan kommer vara bra på isen!

1 comment:

  1. Tack Nisse, för dina fina ord!
    Du har så rätt i allt du skriver och de flesta som gapar emot detta har inte en bråkdel i all fakta. Nu hade du dock ett fel, jag tyckte han var bra på isen...och kommer bli ännu bättre ju mer det går.
    Tänker ofta på dig, saknar dig på isen och hoppas du mår bra nu.

    ReplyDelete