Aug 11, 2013

Tacksam



I söndags kväll kom jag hem efter att ha kört hem bussen ifrån Prag. Jag och Niclas delade på 17h körning. Det var helt underbart skönt att parkera bilen på gatan och komma hem. Ännu gladare och varm i hjärtat blev jag när Mamma hade fyllt på min kyl med lite frukost. Tack Mamma, du gjorde din trötta tjej väldigt glad!


I måndags fick jag sovmorgon, jag och Nisse gjorde gröt, ägg, mackor och en chai latte. Så skönt att få sova hemma igen och dela säng efter 2 veckor på äventyr.


Efter jobbet åkte vi in till Globen hotell och träffade ett tjejlag ifrån Canada. Jag och Nisse berättade lite om våra karriärer och svarade på massvis med frågor om hockey, hälsa, kulturer och livet.


Vi fick äran att träffamånga bra människor. 


Lagfoto med tjejerna.


I tisdags var det jobb på kontoret, efter jobbet åkte jag och hämtade min prins på slottet. Killarna hade golf tävling på Bro Hof. Vilket fint ställe, när jag blir stor å bra på golf ska jag spela här.


Här sattes en bra långputt av Niklas. 


Nisse å Niklas spelade i lag, det blåste stormvindar på banan men det var kul att gå med några hål för att se dem spela. Speciellt kul att få höra shargången mellan de fyra herrarna, lite pepp och mycket psykningar.


Sedan vart det middag hos våra fina vänner Owe och Marie och Maries Mamma. Imponerad över att se en kvinna som är 92år så pigg och frisk, det vill jag också vara när jag är 92år. 


Erat sommarställe är fantastiskt!


Vi vaknade upp med en lugn och vacker miljö och frisk luft. 


Fina Marie, som jag lärde känna på en gata nere i Lugano, bra att vi var på samma plats samtidigt den dagen! 


Bästa Owe testar mina Produkter innan vi kramades hej då.


Påväg mot jobbet. 


Hemma på kontoret fick jag och killarna besök av min vän Tina Thörner. Jag såg till så att hon fick med sig en hockeyutrustning så hon kunde gå på is med Örebros A-lag där hon är mental tränare. 


Mina säljare Sebbe och Robin bygger ett kombinat till Daniel Larsson på datorn. 


I onsdags vart det besök i Stora mossens ishall på Bauer Pre Camp. 

 
Jag dukade upp omklädningsrummet med alla våra klubbor och produkter.


Straxt efter 21.00 när jag jobbat klart åkte jag hem till Ritorp och satte på mig utrustningen och tränade med mina veteraner. 


Efter isen 23.00 så fanns denna pärla på plats på ishallen. Min kära vän Anna och Tony kom och hälsade på och jag fick en egen trunkbärare, tacksam.


Mörkt men med 22 grader varmt åkte vi hemåt.


I torsdags och fredags var det dags för jobb med Olympic Day i Kungsträdgården.


Olympier på plats;

Jag, ishockey

Anna Laurell, boxning

Jalmar Sjöberg, brottning

Frida Svensson, rodd

Håkan Dahlby, skytte var även på plats.



Det skrevs massvis med autografer.


Jag fick besök av mina närmaste, Nisse kom med barnen och lekte.

Mamma och Danijela kom och hälsade på mig.


Alltid lika underbart att se alla barn som vågade testa alla nya sporter, så glada och lyckliga. 


Fäktning var populärt, Thomas du va grym! 


Mitt i Kungsteädgården fanns det rodd.


Jag spelade min livs första schack match mot Jalmar, fick lite hjälp av experterna och vann. 


Farmor kom och sa hej, Pappa var även på plats båda dagarna. 


Jag, Emma och Mickan agerar kossor och bonde i Arlas tält. 


Jag och Anna testade att lyfta 125kg Jalmar och det gick. 


Detta projekt, Olympic Day, hade aldrig gått runt utan våra sponsorer: Samsung, Nordea, Viasat, Arla, och GB Glace. Tack för att alla ni ser till så att Olympic Day finns på massvis med orter i hela Sverige varje år och att tusentals barn och ungdomar får chansen att testa massvis med olika sporter. Vi olympier älskar vårt jobb. 


Vi tror att det finns en idrott för alla, det gäller bara at testa och hitta dem. 


Sandra kom och hälsade på oss i torsdags och hittade ett nytt armbågs skydd till hockeysäsongen. Hoppas du vill spela lite hockey med din storasyster iår:) 

Nu är jag snart uppe i Vilhelmina där jag skall jobba idag och visa våra produkter från Bauer. Kl 15.00 är det dags för Ice Brakers att spela en ishockeymatch i hallen.

Kram Danni



















No comments:

Post a Comment