Feb 15, 2013

Weekend in Sweden



 I torsdags förra veckan flög jag hem till sverige då vi hade träningsledigt. Det var ett härligt Stockholm jag landade i och blev hämtad av min finaste.


 Lasta av grejerna och direkt hem till Vällingby och familjen där Mamma hade fixat middag till oss. Hon servar oss alla och vet vad vi älskar, hon hade självklart köpt vattenmelon till mig, älskar det!


 Favoritmiddag, blandat från både Sverige och Serbien. Kyckling/mango gryta med ris, massa burek, sallad, paprika i ugn och kladdkaka till efterätt.



 Hela familjen på plats, ja, Nisse, Gustav, Pappa, Alex, Mamma och Sandra.

 

Puna Chvala Mamma, tack för allt min Bästa Mamma!


Fick sova ut förra fredagen men det blev inte så länge, till klockan 8. Vid 9 var det dags för hotell frukost.


Det här är bland det bästa jag vet, frukost, en bra start på dagen.Sen blev det nog den effektivaste fredagen på länge. Jag lämnade in min klocka till Svante på Klockmaster i Globen. Mötte upp Kostas och fick produkter och olivoljor från Kreta/Grekland, Vi åkte till Goal Hockey Shop i Spånga och hämtade upp ett hemligt kuvert. Åkte till Bauer i Solna och plockade upp utrustning och klubbor från Bauer. Lämna min dator. Åkte till Lidingö och hämtade upp bio biljetter av Janko. Åkte in till Alewalds inne på Kungsgatan och prövade ut och köpte långfärdsskridskor. Åkte vidare in till Hovet för att byta om och spela företagsmatch. Snabbdusch och handla sen lunch. Se Hobbit 3D på Sergel. Hämta min dator. Köpa dop present. Parkera bilen och leta efter restaurang Traverna för att sedan få sitta och äta en underbar middag, Marcus kom och åt med oss.


Fick ett roligt MMS av min vän Karin. Hennes tränare i Huddinge innebandy hade lagt upp min frukost.
Jag la upp min frukostbild på facebook där jag skrev: Det må va första gången ja kör Vikingarännet på söndag men ja vet hur man tränar, laddar och äter. Idag ska jag leta efter ett par långfärdsskridskor att köpa, ha en underbar fredag. 


Se video om produkterna här. De bästa olivoljorna kommer från Grekland.


 Tack Micke för mitt hemliga kuvert.


Tänker alltid på Jeanette å alla mina vänner och min hockeyfmailj när jag går förbi Hovet.


Bra företagsmatch på hovet, riktigt kul! Grattis blåa laget!


Det är det här man kallar kär och galen när en AIK tjej spelar i DIF outfit. Grattis Nisse till 6 assist, därför blåa laget vann. Nästa match vinner vi, då är du i mitt lag.


I lördags vart det inte lika mycket att göra, vi var på ett helt otroligt dop, sen hem å packa. Bytte om och tog mig till Brunnsviken för att testa mina nya långfärdsskridskor. Kan ju vara bra att testa dem innan man skall åka 8 mil tänkte jag. Sen mötte jag Bella och tittade på AIKs damer mot Modo hemma på Ritorp. Snodde med mig Tina och Bella och åt lunch hemma i Sundbyberg på Parma.


De satt bra  och var helt underbart friskt att få åka skridskor ute.



Första gången och de kändes bra. 

 

Tidig uppstigning i söndags, påväg till starten för Vikingarännet.


Vi kom iväg bland de första och startade klockan 8. Vi skulle ta oss från Uppsala till Stockholm, 8 mil, det var långt. Vi hade ganska bra fart och  jag hade den bästa draghjälpen. På bilden så har ja en farbror bredvid mig, han var 73 år och hade åkt detta lopp i 7år, imponerande.



Man blir trött i ryggen av att åka några varv på isen i ishockey, testa då att åka skridskor i 3-4 timmar, trodde att jag skulle på ryggskott påvägen.


 

 Efter 3h 32 min och 32 sekunder var vi i mål. Det var en jobbig men häftig upplevelse, tack för allt! Pepp, draghjälp, energi, och pussar i mål. Tack alla ni som jobbade kring loppet och plockade upp mina muggar och bananskal som jag slängde längst banan. Bästa på hela loppet var mitt sällskap, kanelgifflarna och blåbärssoppan!


Idag hjälpte jag Federico att flytta lite. Pappa är hemma i Lugano på besök så vi har varit i lite berg, Ikväll är det träning och sen herr match. Våra semifinaler börjar imorgon, bäst av 5.


 Spasiba sestra Katja! Fick en liten rysk docka i choklad av min gamla lagkamrat.


Gott recept på "nyttiga bollar" om man inte är allergisk mot jordnötter.

Nu dags för tacos och sen träning!

Danni

No comments:

Post a Comment