Feb 26, 2013

Tuesday

Hittade lite bilder i arkivet:


 Vi hade en riktigt bra hockeygyms träning idag. Killarna och tränarna är engagerade och bjuder in till tävling, det älskar jag. Tror dock inte att alla på isen idag älskade mig. Då jag gör allt för att vinna. Det var hårda närkamper, lite "tjuvnyp", tacklingar, prat med domaren och i slutet välte jag även målburen så de inte kunde göra mål och vinsten gick till det vita laget. En bra start på dagen, sen förflyttade vi oss ner till gymmet.


Många träningar i veckan blir det, och många tankar på sol och värme hinner komma till mig. Fördelen hemma i Lugano jämfört med hemma i Sverige är att det är ofta sol och blå himmel här, även såhär års, underbart. Längtar till sommaren, vår semester efter säsongen men njuter av solen i Lugano även då det är snö här nu.  Härligt det är att ha något att se fram emot. En resa som kommer bli helt fantastisk.


 Bilder från i somras med Olympic Day då vi gästade Nynäshamn där barnen fick testa "hockey" hos mig och skjuta puckar i mål.


Onsdag-söndag, 6-10 mars, kommer vi tillsammans med Arla att köra Olympic Day i Åre Björnen. Skistar bygger ett evenemangsområde som vi fyller med idrottsaktiviteter. Arla finns på plats och bjuder bland annat på mellanmål. Det kommer inte vara lika grönt som på bilden men vi hoppas på massa snö och blir glada om solen tittar fram.

Olympic Day möjliggörs av Samsung, Arla, Nordea och GB Glace. Under 2011-2012 genomförde vi 62 Olympic Day på olika platser i landet och nu planerar vi för 2013-2014. I samverkan med de lokala föreningarna under Olympic Day får de barn som finns på orten får möjlighet att prova på olika idrotter som finns på hemmaplan. I fjällen blir det lite annorlunda eftersom många av besökarna inte kommer att vara bofasta i Åre. Vårt syftet är att visa hur kul det är med idrott och kanske väcka en och annan olympisk dröm.


Såhär såg det ut förra året i Tandådalen, där killarna och tjejerna kom till mig och testade att skjuta.

Danni

No comments:

Post a Comment