Oct 13, 2012

Saturday


 Igår var det is på schemat, cyklade korta intervaller innan isen och var ordentligt uppvärmd tills det var dags. Efter isen hade herr laget match men jag kände inte för mer hockey efter träningen så jag satte mig på cykeln igen och cyklade ner i 20 min. Riktigt skönt ibland att bara få koppla borta allt efter en intensiv dag eller ett träningspass. Få vara själv på gymmet då på en cykel funkar bra för mig. Det och lite samtal och sms var mitt fredagsmys denna fredag.


Ledig idag, tog hem trunken igår och varit nere i tvättstugan och tvättat hela min utrustning. Berättade för mina lagkamrater igår att jag skulle göra det och sa att jag inte gjort det sen jag flyttade hit i början av september. Då en av dem svarar och säger- det har jag inte gjort de senaste 10 åren. Så kan man ju också göra:) men jag är väldigt noggrann och tar hand om mina saker så för mig var det dags igen. Du kan tvätta det mesta i maskin: handskar, axelskydd, innerskydden till benskydden, halsskydd, damasker, armbågsskydd tvättar jag i maskin på 40 grader med både tvättmedel och sköljmedel.

Så glad att ha min balkong här i Lugano, att bara få skjuta upp dörrarna och öppna upp och få frisk luft. Lyckan av att få hänga täcket på vädring! Det ska jag ha när jag "blir stor", en uteplats. Älskar det! Natur och fågelkvitter gör mig glad.


Min underbara frukost imorse på hotellet, blev det dubbla. Cissi, håller med om att plommonen var utsökta!


"Mormor Danni" satt och kollade igenom sina kvitton från den senaste månaden, blir en del då jag ändå bara lägger det mesta på mat. Är väldigt ekonomisk och lägger inte mycket pengar på mig själv utöver mat å boende. Känner att jag har allt jag behöver. Då köper ja hellre saker till andra och blir glad för det. Kanske också för att jag de senaste åren inte haft så mycket val än att leva snålt och ekonomiskt för att klara mig och leva på hockeyn. Alla Damhockey spelare vet, även de flesta andra indrottarna i Sverige vet. Få som faktiskt kan tjäna bra på sån idrott, till er som kan det- glad för er skull, njut!!!



Ciao! Danni 

Förgyller min lördag med massa bra tankar, bra musik och fina sms.

 

No comments:

Post a Comment