Oct 23, 2012

Ge mig 4



Så vad har hänt sen i fredags: Fick besök av min finaste, hämtade på flygplatsen, vi tränade, vi åkte på borta match hela lördagen i Neuchatel, hade kul i 10 timmar på bussen, vann matchen, gjorde en hat trick, åt massa god pasta, spelade hemma match på söndagen, vann det matchen med, haft trötta ben, bestigit berg (1961 meter, Monte Tamaro), haft lite träningsvärk, ätit ännu godare pasta, ätit massa god glass till efterätt, tittat på solsidan, hjälpt barnen åka skridskor, tränat. Ja a, å kan man nog sammanfatta mina senaste 4 dagar. Imorse var det is på hockeygym, sen hem och tvätta och äta lunch. Nu har jag gjort lite saker på min "to do list" och ska ner och hänga upp tvätten. Ikväll är det jag som håller i lag fysen och sen is på schemat.


Igår var det dags att bestiga ännu ett berg, här är vi nästan uppe på toppen.


Här har vi bestigit Monte Tamaro, 1961 meter över havet. En underbart fin utsikt över
alla alp toppar bakom oss.

 

 Solen sken och det var varmt och skönt, vi fick "PB" på att ta oss upp och ner för berget, garanterat fortast tid. Bra val av väg nedför, visst?

 

Hälsningar från toppen av ett soligt Lugano.


 Igår var det dags för "kids skate" igen, vi hjälpte barnen att åka skridskor. Direkt efter vi varit uppe på
berget åkte vi till ishallen.


 Ungarna hade kul och jag hjälpte dem och lekte med dem hela passet.


 Häng med i 30 sek på en cykel intervall, gör 16st varje fredag för att få
snabba ben inför matcherna som spelas på helgerna.


 Igår vart det ännu en god middag hemma i köket.


 Det blev lite efterätt och Solsidan, avsnitt 3. Min nya favorit smak på glass är caramel.


Man är inte bortskämd med tejp, vi måste köpa tejp själva. Så jag fick två rullar av A-lagets materialare
Niklas, att man kan bli så glad av så lite!! Om ni vill skämma bort någon, så ta närmaste hockeytjej, de blir glada av sånt här :)

Danni



1 comment:

  1. Det var mycket glass! Hoppas du dela med dig och inte åt mest själv?

    ReplyDelete