Oct 28, 2012

Appreciate Life

This is my weekend in pictures, I will write most of the text in Swedish:


 Måste berätta om mina senaste 15 timmar utan min hemmanyckel. Vi kom hem från borta match, första matchen som vi tyvärr förlorade med 6-5, kom tillbaka till hallen vid nio tiden. Vi åkte hem till Kira där vi hade lagmiddag och åt och skrattade gott i några timmar. Jag fick sedan skjuts hem men hittade ingen hemma nyckel. Jag har alltid min nyckel i ett speciellt fack i min väska. Om den inte är där så har jag den i jackan, men den var inte i någon av fickorna. Jag letade igenom hela väska 4 gånger och även jackan. Slutade med att jag fick skjuts tillbaka till min lagkamrat Kira. Jag fick sova där och i morse fortsatte letandet. Letade i jackan, väskan, ishallen, parkeringen, åkte till och med och tittade om den fanns hemma i nyckelhålet, haha. Ingen nyckel. Då min extra nyckel brukar vara på hotellet Delfino hos min vän, hade jag den såklart hemma i lägenheten just nu i dagarna. Så efter lite funderingar på att klättra in på min balkong via grannen, ringa låssmed, ta in på hotell m.m så ringde jag en tjej som jobbar på kontoret i huset. Hon kom, även fast det var hennes egna tid och söndag, med en tredje extra nyckel så jag kunde komma in i min lägenhet. LYCKA!!!!! Att få ha en egen nyckel, att ha ett eget hem, att ha mat. Men framförallt att ha alla de underbara människor runt i kring en som hjälper till. DET Älskar jag! Så när jag kom innanför dörren i hallen hittade jag min nyckel och tänkte det är inte sant?! Jag har haft den så nära hela tiden men inte hittat den. Så från att inte ha någon nyckel till att ha 3. Kira och Stephanie är mina hjältar idag!


Team dinner at Kira´s, raclette dinner, so good!


Igår var det tidig uppgång, alarmet ringde vid 06.20 och då var det dags att laga frukost. Hämta upp Shannon och Kira för att sen åka till hallen och packa trunkarna. 07.30 var det avresa till Thun som ligger straxt utanför Bern. När vi väl kom fram till den iskalla hallen fanns inget omklädningsrum, det var bara att slå sig ner och vänta. Shannon och Kira sitter glatt och väntar.



Väl inne i vårt lilla omklädningsrum, lika litet som en container. Det bra var att vi behöll värmen där inne då det var riktigt kallt. Ishallen hade bara tak, inga väggar och det snöade ute. Vi förlorade vår första match för säsongen med 6-5, det va trist. Ser fram emot kommande helg, då vi möter serieledarna Zurich borta i Zurich. De har många bra spelare och en av världens bästa backar Christine Meier, som jag spelat med hemma i AIK.


God frukost, mannagrynsgröt med frysta bär, så gott.



Min lilla högtalare som följer med mig och spelar musik för mig och mina nära och kära vart jag än i världen befinner mig. Den räddade oss även i Thun.


 Den här bilden är till Karin, Matija och Jocke. 7,5 jordnöt, tänker på er!


Varit på Ikea och de har redan tagit fram alla julsaker. Fanns glögg, julkola och pepparkakor i mängder.


 Tyska autografjägare har skickat brev till mig och jag har fått signerat deras kort.

 
  
 I fredags hittade jag lite Ryska rubels i min plånbok från förra året. Inga summor
men lite kul och jag fick tillbaka massa minnen från när jag bodde i Ryssland.

 

Fått mess från min fina Karin och hennes nya jobb bil, älskar den, den klär dig vännen!
Hälsa Tobbe, ser honom i framsätet.

 

 Haft tjejsnack men min fina "Tage", min lilla clown som förgyller mitt liv.


 Min syster å hennes fina tjejer firade Bea igår och de skickade en hälsning till mig, jag fick ett D av dem via sms. Tack brudar!!!

Nu är det lite fix hemma, planera för veckans roliga möten, promenad, middag men vänner och Solsidan. Bra dag efter massa jobb med att ta sig in i lägenheten.

Puss Danni


No comments:

Post a Comment