Sep 20, 2012

Monte San Salvatore

Idag är det torsdag och jag har varit på ishallen, kört ett ispass med hockeygym. Sytt mina trasiga damasker, kommit hem, tvättat, ätit lunch och diskat. Sånt som man brukar göra till vardags. Nu ska jag vila lite, tänkte gå ut och inta lite D-vitamin i form av sol, älskar solen.


Fick låna nål och tråd, MVG i syslöjd så nu är dem som nya! 
Mackan har skickat ner min nya vita Bauer hjälm så jag har den till
mina matcher i helgen. På lördag är första serie matchen för oss,
ska bli kul.


Igår gick vi upp för berget som ligger precis bakom där vi bor. 
Det började ganska brant och den första biten var svettigast.


Härlig luft bland träd och skog. Vi gick och gick. Vi tog med oss
en liten matsäck med vatten, kokta ägg och bars och en banan.


Efter en timme var vi uppe över 800m över havet med en underbar utsikt 
över Lugano. K- som i Karin, till mina älskade vänner där hemma!


Berget som vi besteg var 912 meter, Monte San Salvatore.


 Högst upp på berget fanns en kyrka, uppe på kyrkan visade min klocka 987m över havet.

Ha en fin dag Kram Danni

No comments:

Post a Comment