Aug 19, 2012

Tester

 

 I torsdags och fredags var jag med Damkronorna och gjorde fystester.
Här gör jag ett av hopp testen, hoppade även stillastående längd, 2.45cm.


Varit på Karolinska och gjort massa tester med, deltog i en studie för elitidrottare och Olympier. De kollade hormonbalansen och kroppssammansättningen. Intressant, har man längre ringfinger än pekfinger så har man oftast mer av det manliga hormonet.


 Röntgades så de kunde se bentätheten samt musklerna.


Flydde i två dagar och hade det underbart, här äter vi frukost på bryggan.


Jag, Fanny och Erika, åk och titta på Damkronorna när de spelar mot Norge den 25e och 25e augusti, 
kl 18.00 på lördag och 11.00 på söndag i Norrtälje ishall.


 Här är ett av testerna, 150 meter. Det springer man fram och tillbaka runt koner, nästan som "idioten" som man åker på isen.


Chins testet, här har jag något att förbättra under säsongen, måste börja träna med en extra vikt.


Våra testledare Mårten Fredriksson och Daniel Hedin har en samling med oss.


Grymt bra jobbat på cooper testet tjejer, 3000m är hemskt jobbigt.



Mina resultat, några bra och några som skall förbättras tills nästa gång!


Igår var jag en fixare, spenderade några timmar på Bauhaus. Jag har senaste
året velat köpa nya inne dörrar, så jag åkte och gjorde det. Fick låna ett släp
Kännde mig som min egna hemma fru och imponerade på personalen med 
mina mått som jag antecknat in i minsta detalj.



 Här är en av dörrarna, jag är super nöjd, jag älskar att göra fint!
Tack Stoffe för hjälpen med att kapa den, tack Mackan för hjälpen
att köpa ett handtag!

Nu är det dags att sätta sig i bilen och åka hela vägen ner till Halmstad.
Skall spendera de närmsta 2 veckorna där nere och avsluta min PT-
utbildning. Ser fram emot det men kommer sakna mina älskade!

Sen kommer jag hem och packar om och den 5e är det tänkt att jag flyttar
till Lugano och Schweiz. Nu kör vi!

Kram Danni

3 comments:

  1. Hej! Hur gick det på dom testerna du inte har fyllt i? :) / Sandra

    ReplyDelete
  2. Och om du breddar greppet på chinsen kommer du också kunna göra några fler :) Vi får köra lite privatträning! :) Kram!

    ReplyDelete
  3. Hej Sis! Jag körde bara de som jag fyllt i, skall köra lite mer i Lugano med Daniel. Martina, dags att börja träna med vikt tror jag!

    ReplyDelete