Jul 23, 2012

Olympic Day i Nynäshamn


Idag kom vi ner till Nynäshamn där det är full fart med Olympic Day hela veckan. Måndag till fredag är det öppet mellan kl. 11-16 alla dagar utom fredag då är det kl 11-15 som gäller. Vi håller till i Svandammsparken, nere vid hamnen och järnvägen. Där barn och ungdomar får testa på olika idrotter och där jag är en av Olympierna som skall vara med att stötta, peppa och inspirera. Detta är för mig världens bästa jobb. Jag får så mycket energi av alla glada barn som springer runt och prövar de olika idrotterna och har sån energi som verkar oändlig. När de dessutom kommer fram och lyser i ögonen och berättar att de också vill bli hockeyproffs blir man nästan tårögd. Då säger jag, det är klart du ska bli, du kan bli vad du vill!

Idrotter som kommer att finnas på plats är: segling och kanot på dammen i parken, bågskytte, golf, boule, taido, fotboll, wakeboard (torrvariant med hänvisning till klubbens anläggning där det kommer att finnas möjlighet att prova på riktigt för en kostnad), ridning, cykel, dans och innebandy. Några idrotter kommer att finnas alla dagar, några ett par av dagarna.


 Här dansar de för fullt, underbart att de barnen dansa till massa glad musik.

 Bågskytte var populärt och kul.

 Fina små segelbåtar i dammen där barnen trivdes.

 Golf där barnen fick låna plast klubbor och slå med tennis bollar.
Jag vann några greenfee biljetter i putt tävlingen!

 Lars Lewén (Ski Cross), Emma Wengberg (Badmington), Emelie Lennartsson (Badmington) och Jag är veckans Olympier. Jalmar Sjöberg (brottning) kommer i veckan med.

 
 Det blev en god middag nere vid hamnen, skalddjurs soppa med vitlöksbröd, sallad och med en 
kulglass som efterätt.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment