May 18, 2012

Wrestling


 Har brottats med Aik´s junior killar på Bosön, riktigt riktigt kul.


 Tur att man inte ska visa knän och armbågar på ett tag, blev lite brännmärken och blåmärken.
Vill man vara stark får man lida pin.


 Igår var det dags för kvartsfinal på Globen, Swe vs Tjeckien.
Jag och Mickan hade en bra kväll på "killkalaset" Globen.


 Medan killarna värmde upp på isen fick vi god mat i magen.


Sen hoppade vi ner och vi satt bra bakom spelarbåsen. Killarna började
spela bra men allt efter matchen gick gick det tyngre.

 Vi förlorade tyvärr kvartsfinalen mot Tjeckien. Det var tungt att se dem förlora och veta att de är ute ur VM. De har gjort det riktigt bra och det har varit underbart att se så många bra spelare på plats i VM laget och jag är övertygad om att hela Svenska folket håller med. Tackar killarna för några riktigt bra matcher och hoppas ni får en skön vila, det behöver deras kroppar efter en låång säsong. Stolt över er.

Kommer aldrig glömma när vi spelat sista matchen på OS i Vancouver. När ja kom ut ur hallen efter att ha förlorat mot Finland i övertid i bronsmatchen med 3-2. Kom ut till våra familjer och föräldrar som visar sitt stöd i vått och torrt. Så var även gentlemannen Alfredsson där och visade sitt stöd. Det betydde mycket, för mig betyder det mest när man supportar i med och motgång. Jag kommer ihåg att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna, luften hade gått ur mig och tjejerna efter den matchen. Vi missade bronsmedaljen och det stora målet som man jobbat för i 4 år. Tusentals träningstimmar, uppoffringar, resor och massa glädje. Men det kommer nya matcher och målsättningar som tur är. Precis som för killarna nu.

Ha en fin helg! Kram Danni


No comments:

Post a Comment