May 8, 2012

Olympic Day Stadion




  Helt underbara barn från massvis av skolor i Stockholms stad.
 

Vi har haft två soliga dagar på Stockholm Stadion. Underbart att ha
Stadion som "kontor" när solen skiner.


Bästa Lisa Sund sjunger nationalsången på vår invigning, imponerande!

 Det fanns som vanligt massvis med sporter att pröva,
underbara målgäster gjordes av Sara och Ida. Jag bär med mig
dem/er för resten av livet.


 Fäktning var på plats och barnen älskade det.


 Squash var på plats och det verkar vara en sport som jag skulle vilja testa mer av.


 Capoeira var något nytt för många av oss. Det är en afrobrasiliansk kulturtradition och kampkonst med inslag av musik, sång, dans och filosofi som utvecklades av afrikanska slavar i Brasilien.


 Killarna hade fullt upp med att skriva autografer till alla 500 barn som var på plats på Olympic Day idag.


 När vi jobbat klart var vi hos vår sjukgymnast Peter Drugge. Lars och jag fick hjälp.
Du är viktig för oss alla, du är GRYM Drugge, kom ihåg det!


 Jag blev bjuden av Mr Nordin på kvällens Derby på Råsunda mellan AIK och Djurgården.


Det var en härlig inledning med fint tifo som väckte gamla minnen från alla år
man jobbade på Råsunda stadion när man var yngre och alla matcher och
landskamper som man sett sedan man var liten.


Har köpt en mini matchtröja till min kära vän. Min vän Stefan har
precis blivit pappa för första gången, grattis till er prins Gustaf.

Imorgon är det dags för Olympic Day igen och nya underbara barn
som skall få testa på massa nya idrotter och ha en aktiv dag med oss.

Kram Danni

No comments:

Post a Comment