May 13, 2012

Olympic Day Knivsta

 

Idag var vi, Olympic Day, i Knivsta. Solen sken och det var fullt med härliga
barn, föräldrar och ledare på plats.


Vi hade full fart på alla stationer och det var många barn som testa
en ny idrott för första gången, kul att se.


 Vi fick testa judo på mattorna utomhus i solen.


 Fick träffa massa duktiga fotbollsspelare, så jag började min karriär.
Jag började spela fotboll när jag var 7år, testade sedan lite olika idrotter
och blev hockeyspelare när jag var 13år gammal.

 

Kastade med skum-gummi spjut idag för att träna på friidrottsgrenen
kulstötning, tjejerna och killarna va jätte duktiga.


 Det blev full fart på autografpennan ett tag efter avslutnings ceremonin.


Jag fick äran att åka med en grupp till stallet på eftermiddagen och testa
på att rida. Tror det var 5e gången totalt som jag har ridit i mitt liv.
 Världens mysigaste stall i Knivsta har jag varit på nu och jag hade
superkul!


Hästen Jonathan blir fin.


Hästarna och ledarna gjorde ett grymt bra jobb idag.


Lyckligast i stallet var nog jag. Walter "skjutsade" mig:)
Han tittade bak på mig ett flertal gånger och undrade nog vad jag 
gjorde på hans rygg.


Alla ledare å hästar fick ställa upp på en lagbild efter "prova på" aktiviteten.
Tack tjejer, Nathalie och Eva.


 Sen var det dags för gymnastik. Här går de balansgång.


Dans till musik, jag prövade själv och det var superkul.


 Vid 12 tiden var det lunchpaus, här åts det massa bra mat för att ha energin
kvar. Superviktigt att äta rätt och fylla på energin.


 Handboll var på plats ute på gräset och jag fick se många bra kast och mål.


Gymnastiktjejen Maria, 8år, var superstark och drog upp sig själv
med armarna medan benen stod rätt ut, imponerande.







Efterlängtad söndags middag hos vår Farmor dag.



Farmor bjöd på en stark och utsökt kyckling gryta med hembakt bröd samt sallad.


Bästa med att äta hos Farmor är att allt smakar jämt så gott och man får
alltid efterrätt. Idag bjöds det på Farmor´s Rabarberpaj.



Sen satte vi oss i soffan och tittade på gamla kort. Det var massvis med kort på Pappa
och Farfar, vissa kort på Pappa var skrämmande likt Alex och mig.



Pappas söta scout löfte med "vargungarna" ifrån när han var liten.

Vargunge-löftet: Jag lovar att göra mitt bästa för att lyda vargungarnas lag
och varje dag göra någon en tjänst.

Ganska fint tycker jag.


Superfina gamla kort på Pappa och Farmor.
Va söt du va Pappa.


Syskonen Rundqvist, Storasyster, Lillebror och Lillasyster.

Imorgon ska jag för första gången på 9 dagar sova ut. Åker och tränar på dagen,
skall ringa min sjukgymnast och göra massa ärenden. Jag försöker intala mig att det
ska bli en lugn dag men jag kan tänka mig att min "to do list" kommer fram. Det skall
svaras på mail och jag skall ta ett beslut om vart jag spelar kommande säsong. Spännande!

Kram Danni

No comments:

Post a Comment