May 4, 2012

Full speed

 Full fart kan man säga att det har varit senaste tiden. Har inte hunnit blogga, knappt hunnit betala min egna hyra. Jag kom hem från VM i Usa för över 2 veckor sedan och har vilat sedan dess. Eller vilat och vilat, gjort massa annat utan skridskor på fötterna. Åkte ner till mina släktingar i Serbien (Mamma är född i Serbien, jag är halv serb) på min kusins bröllop. Första gången jag var på ett "jugge" bröllop, helt fantastiskt!!! Jag och Mamma hade det toppen i 32 graders värme med alla släktingar och vänner. Jobbat, hjälpt vänner, mysfysat, ställt upp på mässor och välgörenhet, planerat å massa annat. Här kommer lite bilder och text:

 
 Jag, Milos och Mamma inför bröllopet.

 
 Inget incheckande vid specialbagaget denna gång. Lyckan av att endast flyga ner med ett handbagage!

 Härlig värme nere i Serbien, Belgrad nu. 32 grader och sol samtidigt som det fortfarande är friska fläktar av vind.


Inne i kyrkan, så fint.

 

 Mamma, min nygifta kusin Juggo och Jag.


Full fart med trubadur utanför kyrkan när vi kom.

 Fin bröllopstårta.

 Över 150 gäster och jag och Mamma fick sitta vid hedersbordet, stolt.


 Min fina kusin Juggo och hans fina gravida fru Jasmina med deras föräldrar utanför kyrkan.


 Brudparet inne i kyrkan.


Har jobbat och hjälpt en kompis inne i stan några dagar nu. Skruvat ihop kontorsmöbler, omväxlande och kul. Jag har bra koll på Ikea möbler nu om ni behöver hjälp :)




 Gått lite mysiga promenader med Mickan och Malin och pratat om livet.


Ätit god mat hos grillmästaren Karin och Tobbe. 
 

Vi tog en roadtrip till Gävle i tisdags och hejjade på herrarna, Tre kronor vs Usa.
 

Det var prisutdelning på isen innan matchen då jag spelat över 200 matcher. Pappa, "Löken" (Pappas kompis), Mickan och Mackan var med mig till Gävle.


När man spelat 200 landskamper får man en guldring, en ära att få ta emot denna.
Pappa har fått den som tack för allt han gjort för mig, all support, inte bara för mig utan även 
för lillasyster Sandra och lillebror Alex. Mamma ska jag mysa med i Serbien igen om 3
veckor. Föräldrar är det bästa vi har!


Träffade tjejerna som agerade VM´s maskot.


Killarna spelade bra och det var underbar stämning i Läkerol Arena, bra jobbat!






 Nere vid sargen vid uppvärmningen.


Vår kära Lasse Granqvist var också på plats.




Jag vill tacka mina underbara vänner och familjemedlemmar som delar med sig och lånar ut sina bilar till mig. Jag äger ingen egen bil och är sjukt tacksam när jag får låna bil när jag är här hemma. Tack Jimmy, Mickan, Mackan å Gustav. Mamma å Pappa ska vi inte tala om, ni är alla bäst! Livet vore så mycket tråkigare å jobbigare utan er, Älskar er!

Nu är det dags att åka in till stan för att se Sverige vs Norge i öppningsmatchen i VM. Sedan köra ner med Lars Lewén till Oskarshamn där vi skall jobba med Olympic day hela lördagen. Trevlig helg!
Danni

No comments:

Post a Comment