Mar 13, 2012

Nizhny Novgorod

Vi spelade våra sista serie matcher denna helg som var. Vi hade
en 7 timmars bussresa till Nizhny Novgorod. Våran buss chaufför
Nicolaj körde oss hela vägen och stannade så fort vi önskade.

Packar bussen i Dmitrov innan avfärd.

Va gör man på bussen? Man sover lite, är vaken lite,
pratar med grannen om allt mellan himmel och jord.
Äter lite, lyssnar lite på musik, typ så.

Stannade och kissade ett antal gånger. Tyckte att
det var lite konstigt att Elins huvud stack upp så högt.

Men sen förstod jag varför. Inget att klaga på, vi fick kissa och det fanns papper.

Framme i ishallen och packar upp innan första matchen.

Bodde på fint hotell intill ishallen, Sasha är snabbt framme och beställer
oss något att dricka. Världens snällaste klubbdirektör.

Bubbel och ishockey.

Ishallen var riktigt fin, där både herr laget i KHL spelar samt Skif´s damer.

Sen var det dags för oss att spela första matchen. Det var en jämn match
som tyvärr Skif vann med 5-3. Första förlusten på säsongen, kändes
väldigt annorlunda.

4 glada tjejer i en taxi.

Andra matchen vann vi med 4-2 och därmed blev vi Ryska Mästare!!!

Tornado, Russian Champs 2011-2012.

Elin i intervju efter matchen.



Vår coach firar oss i omklädningsrummet efter.

Kim skriver autografer.

Bara några timmar efter vår match var det dags för Robban att
spela med sitt lag Torpedo vs Dinamo Riga. Snäll som han var hade
han lämnat en biljett till mig i receptionen. Va säger man, "hockey-
familjen" och "Sverigefamiljen" är underbar!

En fin minnes bild fanns inne i ishallen på hela laget Lokomotiv.
En tragisk flygkrasch den 7e september 2011 där 44 människor
miste sina liv. Hela laget Lokomotiv, ledare samt flygpersonal.
Stefan Liv som fortfarande lever kvar i alla Svenska hjärtan.

Träffade underbara människor på läktaren under KHL matchen, Annika
och hela Familjen Thornberg, tack för trevligt sällskap, ses snart igen hoppas jag.

Efter matchen var det lagmiddag och sen firades det för fullt på ryskt vis.

Vi fick som vanligt beställa in vad vi ville och hur mycket vi ville,
bortskämda av vår klubbdirektör. Ananas glassen var gudomlig.

Självklart skulle det skålas med Champagne och hållas tal.
Det blev en vinst i bowling och Kim vann biljarden.

Åt världens godaste räkor. Det blev lite show i form av dans
av målvaktstränaren som bjöd upp Kim och visade lite moves.
Vi satt uppe och pratade in på små timmarna, mycket trevligt.
Vi fick vara med om massvis med kul, vad säger du om mitt rehab
tal Elin?! Haha, minnen och skratt som förlänger livet.

Dagen efter var det ganska tidig uppgång och dags för
utflykt i ett soligt Nizhny Novgorod. Jag, Olga och Katia i solen.

Mitt gäng, vi tog en mysig fika och gick lite i stan.

Match tre var betydelselös då vi redan hade vunnit. Men det
var en bra match och jag hade bra fart i benen. Spelare flög
och vi hade matchen under kontroll. Vi vann med 4-1 och Elin
gjorde 2 av målen innan hon fick avbryta matchen pga av skada
men är på benen igen.

Sista ryska måltiden, kommer sakna den

Nu är det läggdags för mig, så jag får sova minst 5 timmar innan det är dags för min sista frukost i mitt ryska hem med min sambo Kim. Kram på er!

1 comment:

  1. Hahaha rehab måste ju vara lika med det värsta som finns i Ryss... När tårarna rinner i nån timma efter det ordet är sagt så haha! I don't want to go to rehab...? Grym post! :) vilka äventyr :)

    ReplyDelete