Feb 18, 2012

Yoga

Nu är det helg och vi är lediga från lagets träningar både idag lördag och imorgon söndag. Så jag fick med mig Kim till en yoga lektion här i Dmitrov. Jag vet att jag behöver stretcha och kan behöva lite mer smidighet i min vardag. Då vi hockey spelare är kända för att vara stela så var det dags att köra ett yoga pass denna lördag morgon.

Vi var de ända två som var i tid och satt och väntade in alla tjejer och killar. Vi hade förberett oss på att hålla oss för skratt men det var svårt många gånger, speciellt när vi såg på varann och hur osmidiga vi verkligen var. Det började med att vi skulle sitta en längre stund i lotusställning (skräddare) och jag fick ont i både höfter och knän, kändes som om höfterna skulle ploppa ur. Julia, vår ledare fick slita och dra i oss under hela passet och påminna om att hålla ryggar raka, andas djupt, slappna av i ansikte, dra i tår å ja gud vet allt, Spasiba.

Jag vet inte vad denna kallas men jag vet att det tog emot både här och där.

Se på Julia, såhär skall man göra, raka ben, bröstet i golvet samtidigt som du sträcker ut armarna under benen.

Ser det inte lika dant ut när jag gör den? Det ser verkligen
ut som att jag bara sitter så men sanningen är att jag verkligen
pressar mig ner mot golvet och försöker få under mina armar
under benen. Jag gjorde mitt bästa och jag tyckte att det var
ett annorlunda och roligt pass.

Slutsatsen av detta pass var att det var grymt att bara
fokusera på sig själv och sin andning. Att under hela passet
träna på statisk styrka och balans. Att få stretcha ut muskler
och tänja på stela kroppsdelar.

Det man tränar bra blir man bra på!

Danni

No comments:

Post a Comment