Nov 23, 2011

Great day to be alive


Vilken underbar dag!! Vi tränade 1h och 45min på is sen körde jag lite rehab på gymmet efteråt. Fick massage på ryggen och sen var det dags för lunch på hallen. Solen skiner och det är -4 grader ute, så underbart friskt, Älskar det! Åkte förbi Mc Donalds och köpte min favoritglass och njuter av livet. Nu är det tidig eftermiddag och jag ligger med datorn i knät och vilar lite. Tanken slår mig ofta att jag är tacksam över att jag får leva min dröm. Att jag får spela och träna på heltid. Jag har haft några tunga dagar då träningen har känts tung och har lite skador som får en att känna sig som "Agda 77år". Men idag släppte det, kände ingen smärta och jag hade kul på isen igen så det var super. Det kommer alltid finnas tyngre dagar i livet men jag försöker alltid att se på det positivt och det finns alltid dem som har det värre.

Var tacksam för allt det du har, din familj och dina vänner. All de runt i kring dig som supportar dig i med och motgång. Att du har någonstans att bo, att du kan äta dig mätt flera gånger om dagen och att du kan ha alla de prylar som du älskar. Man vill alltid ha mer och något som man inte har men jag är evigt tacksam för det jag faktiskt har och för alla de underbara människorna som jag känner och finns vid min sida. Många som bara är några knapp tryck bort på mobilen eller datorn. Se allt från den positiva sidan, livet blir så mycket härligare då!

Klicka på länken nedan, en häftig kille som berättar om sig själv och livet:


Danni

No comments:

Post a Comment