Nov 19, 2011

Friday



Danni goes robocop, mitt fina knäskydd som skall
hjälpa mig komma tillbaka efter min lilla skada på
inre ledbandet. 1 1/2 timmes is med mina lagkamrater
känndes bra.

Sen var det dags för gymmet och den obligatoriska stations
träningen. Sen dusch och lunch på hallen innan dagsutflykten började.

Vi tog Katias bil in till stan, mycket trafik igår. Efter ca 2 timmar
var vi inne i Moskva och hoppade av vid en tunnelbanestation.

Två stationer med tunnelbanan, hitta dessa underbara
ryska damer på tåget. Mor & dotter med lika dana kläder
och kappor, det hittar man inte hemma i Sverige. Skulle
ta ett diskret kort på dem men hade tydligen blixten på
så det vart inte så diskret haha..

Strosade runt i ett köpcentrum innan vi skulle på hockey.

De har börjat julpynta smått, jag och Kim nedanför
en fin julgran.

Vi åt världens godaste champinjon soppa innan middagen
på ett café, nu är det dags att lära mig göra min egen.
Så gott!

Vi fick biljetter till hockeymatchen av våra vänner i hockeyfamiljen,
Mattias, Toni och våran ryska bror Thoresen, tackar!
Sen träffa jag även Spartak´s målvaktstränare Tomas Bjuhr
som jag träffade för 14 år sedan när jag började spela ishockey
i Källvesta. Kul att se dig, lycka till!

Matchen inleddes med den Ryska nationalsången som alltid.
Spartak Moscow vs C SKA. Vi hejjade såklart på våra Svenskar
och våran norska "bror". Spartak tog ledningen med 1-0 men
efter 4 mål bytte deras målvakt ut sig själv och en junior
fick hoppa in i buren. SKA vann matchen med 8-1, GRATTIS!

Såg matchen med min klubbdirektör Sasha, Katia och Kim.

Kram från Ryssland / Danni

1 comment:

  1. Bonjour Danijela

    today is the game to beat Breast Cancer at Montréal!

    http://www.youtube.com/watch?v=qUXiImHaKWw&feature=youtu.be

    bonne chance à toi

    Charles
    supporteur du Montreal Stars

    ReplyDelete