Oct 27, 2011

Keep up the good work

Andreas Frisk, Örebro # 34

Örebro är ny serieledare i hockeyallsvenskan och min barndomsvän Andreas Frisk är en av dem som varit en starkt bidragande anledning till lagets lyft denna säsong. Laget tappade en 2–0-ledning, men vände tillbaka och vann toppmötet mot Västerås med 4–3.

– Det är första gången sedan Örebro gick upp i allsvenskan som vi vinner här i Västerås, så det är extra skönt, säger matchvinnaren Andreas Frisk till Viasat Hockey. Skriver Aftonbladet.

Jag mår bra när mina vänner mår bra och när andra lyckas. Min barndomsvän Andreas och jag växte upp i Grimsta/Vällingby tillsammans. Vi gick på samma dagis och sedan gick vi i samma klass 1an till 9an i Grimstaskolan. Vi gick därefter till olika gymnasium men hockeyn och gemensamma vänner har gjort så vi hållit kontakten. Många roliga minnen men ett av de äldsta är: När vi var små och gick på dagis så lekte vi pussgurka i lekborgen, jag och min vän Sandra skulle jaga ifatt killarna (Andreas och Niklas) och pussa dem, men de sprang för sina liv och gjorde allt för att vi inte skulle få tag på dem. Underbart! Önskar dig all lycka till vännen!

Läs mer och se ett klipp med andreas på länken nedan:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article13843309.ab

Danni

No comments:

Post a Comment