Sep 24, 2010

Try out

Har ju inte berättat så mycket om try outen.. Vi har haft en träningsmatch mot ett Universitets lag, den gick helt ok fast vi förlorade med 3-1. Sen hade vi en ty out träning i 1 1/2 timme. Det var precis som att kliva in i en amerikans film när man klev in i omklädningsrummet. Alla ansikte var nya, hockey bagar med olika klubb märken, de flesta var ganska tysta och sa inte så mycket utan bytte om och gjorde va de skulle. De tjejerna som spelat i laget de senaste åren pratade lite t ex Becky Kellar som också spelat 4 OS och vunnit tre av dem, hon är en riktigt bra back. Ute på isen var det bra tempo och alla visade deras bästa sida. Coachen verkar riktigt bra, ärlig och hård. De säger att han är ligans bästa så det känns bra. En viktig del i en spelares utveckling.

Ikväll 8.30 pm är sista try outen för laget, ska bli jätte kul! Det är bara att ge gärnet och sedan se vad tränaren tar ut och säger. Nu när jag är här så känns det som man är på is med landslaget. Jag har en coach som vill utveckla en varje minut på isen, tjejerna runt om kring en är riktigt bra och det nya äventyret är en riktig utmaning. Jag ska jobba för att få samma underbara känsla som på sista träningen då jag kännde mig lycklig över att jag fick vara en del av detta och njöt varje sekund av att va på is.

Kram från Canada

Danni

2 comments:

  1. Det låter ju super bra gumman:) Grattis till platsen i laget, nu är det bara kämpa på och få ihop laget då så får vi hoppas att det blir en grymt bra säsong. Stooor kram

    ReplyDelete
  2. Hej vännen!
    Det känns också superbra! Ta hand om dig och familjen, jag får prata med min älskling på skype=)
    Kram från Canada

    ReplyDelete