Jul 7, 2010

Ryssland

Har senaste tiden fått ganska många e-mail från ett lag i Ryssland som vill att jag skall komma och spela för dem. Det jobbiga är att de erbjuder en väldigt mycket pengar för en säsong. Men jag har bestämt mig för att jag skall spela i Canada denna säsong. Det kan ju verka väldigt dumt då jag själv måste ordna allt och försöka dra in sponsorer som täcker min säsong. Men jag vill utveckas som både människa och spelare och därför väljer jag också Canada. Det är klart att massa pengar lockar då jag inte har tjänat många kronor de senaste 10åren av min hockey satsning, men jag vill bara gå runt och kunna äta, leva och träna så nu är det dags att dra i alla mina trådar! Ernst & Young hoppas jag på att kunna skriva avtal med den närmsta veckan.

Fick precis ett sms:
Hi. Andrew from Skif. I sent you e-mail yesterday. I ready to speak about contract with you.

Man hör nästan hur en stenhårt ryss säger det där. Kul att de är intresserade, det är jag tacksam för! Vi får se om det blir Ryssland någon dag framöver för min del.

Kram Danni

2 comments: