Jul 8, 2010

Canada

Förra året 2009 spelade vi en för-OS turnering i Vanvouver.
Vi mötte Canada i en av matcherna och när de ledde matchen
med 6-0 så började (tyckte jag/vi att) de spela fult.
Vanligtvis så är det det laget som ligger under som börjar
spela fult men denna gång var de det bästa laget på plan.
Det här blev en match som man aldrig glömmer, eller
vad säger ni lagkamrater? Här kommer två action bilder från
matchen:

Jag får en bra smäll i full fart av nr 10 Apps som laddade
från halva plan.

Direkt efter så kommer min hjälte Asserholt och kör över
Apps som hoppade på mig. Detta händer inte allt för ofta
och något jag aldrig kommer glömma.

Jag kommer att minnas det för all tid, inte bara för att det
var ett stort bråk mellan lagen men framförallt hur vi
stod upp för varandra i laget och visade Canada att även
fast vi fick stryk med mycket mål så ska det göra ont att
ge oss smällar.

Danni

No comments:

Post a Comment