Jun 24, 2010

Händelserik dag

Nu är hockeyskolan slut. Vi avslutade en grymt bra
vecka i förmiddags klockan 10.30. Vi hade en avslutnings
match mellan vita och det blåa laget. Det var en jämn
och bra match in i det sista. Is sista perioden gjorde vita
4-3 och så blev också slutresultatet. Bra jobbat spelare
och ledare. Tack för en bra vecka!

I söndags spelade killarna & tjejerna fotboll och brännboll.

Christian håller i ett Teori pass med tjejerna.

Mattias kör fysen. Igår var det hoppträning som avslutades
med löpning i skogen. Jag sprang med tjejerna på nedjoggen
som mer blev ett förlängt träningspass.

Tjejerna i terrängen utanför ishallen.

En liten lagbild med tjejerna och ledarna efter passet, grymt
bra jobbat tjejer! Bra driv och vilja på träningen.

Tina Enström hälsar på i omklädningsrummet.

Äntligen min favorit, Gainomax!! Medans tjejerna hoppade
körde jag intervaller på löparbanan. Efter träningen
fick jag min favorit dricka!

Uppe i matsalen igår på våran Taco kväll. De tre grupperna
sitter samlade för att äta tacos och se ett pris delas ut. Våran
målvakt Lollo vann heders priset till minne av Oliver
Frödeberg. Lollo fick ett spipendium, en matchtröja med
hennes namn på och en egen designad mask.

Igår gick alla ledare ut på Skutan i Leksand. Johan fick
vara med på ett hörn vid tjej bordet. Sista kvällen med gänget!

Idag på avslutningen fick tjejerna hamburgare. Ledarna
ställde sig först i ledet, inte ok=)

Fick skjuts av Erika, vi åkte och hämtade madrasser på
skolan, fick inte plats i så vi fick göra en provisorisk lösning.
På taket!! Vi åkte sakta ca 400m och det gick kanon, vi
fick bara glada miner påvägen.

Medans Cissi och Klara bar madrassarna upp till min
lägenhet så gick jag och hämtade en bil av Cissis mamma
och hämtade upp dem för att åka till Borlänge.

Tjejerna shoppade på Kupolen medans jag tog en glass
och väntade i bilen.

Jag köpte en sak. Jag hittade min favorit galsögonmodell
i Kupolen. Det är en modell som jag gillar som jag har på
ett par gamla glasögon som jag trivs med. Så hittade jag
dem inne på Gulfynd för 59kr, Ray Bans liknande modell
kostar ca 1400kr.

Så när vi har åkt tillbaka in mot Leksand och har släppt av
Cissi i Insjön så händer något konstigt. Bilen börjar ryka
och rök börjar ånga in i bilen och såpass mycket och snabbt
så vi måste stanna efter 5 sekunder. Vi får alla tre panik,
jag stannar bilen, drar i handbromsen, stänger av den och
så springer vi alla ut ur den... Väl utanför bilen får Klara ett
skratt anfall, samtidigt som vi tror att bilen skall sprängas.
Men röken slutade så fort bilen stängdes av. Jag deligerade
uppgifter till tjejerna direkt- Valle, du ringer Putte och frågar
vad vi ska göra, han kan bilar. Klara- Du ringer Sven-Å
och säger vad som hänt. Hahah jag skrattar när jag tänker
på det i efterhand. Men massor med vänliga själar som
stannade efter vägen och frågade om vi behövde hjälp.
Fösta mannen som stannade var en gammal bilmekaniker
och såg direkt vad som hade hänt. Vattnet var slut och det
var en slang som hade gått sönder.

Vi fick njuta av omgivningen och hästarna i hagen medans
vi väntade, vi skrattade och pratade med alla bilar som
stannade.

Efter en stund ringde vi Cissi som vi precis hade släppt av
så kom hon med vatten. Bara det att hon slängde vatten
flaskan till Klara som missade den och vattnet åkte ut på
vägen.. Sen kom Cissis pappa Sven Åke och fyllde på
och så åkte vi och lämnade bilen på tomten.
Ikväll ska vi grilla med massa nära och kära. Jag blir kvar i
Leksand under midsommar, ska bli jätte trevligt!
Trevlig Midsommar och tack till er som var med och bidrog
till denna vecka på Leksands hockeyskola!
Kram Danni

No comments:

Post a Comment